نوشته شده توسط : سجاد

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:18

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل

دانلود و خرید به صورت آنلاین

فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه. 4

توصیف وضعیت موجود، تشخیص مسئله. 5

گردآوری اطلاعات (شواهد1) 6

مشاهده 7

صحبت خصوصی.. 7

وضعیت خانوادگی.. 8

نظر همکاران. 8

ارتباط با خانواده 8

تجزیه و تحلیل داده ها 9

انتخاب راه حل موقتی.. 10

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 11

گردآوری اطلاعات و شواهد2. 14

ارزشیابی تأثیر اقدامات جدید و ارزیابی آنها 15

تجدید نظر و دادن گزارش... 15

پیشنهادها 16

منابع. 17

 

 

 

 

چکیده

    تفاوت عمده ی همه ی مکتب های مادی با ادیان الهی در نوع نگرش آنها به انسان و ابعاد وجودی اوست. و هر کدام از آنها برنامه ها و سیاست های خود را بر اساس برداشت خود از ماهیت انسان طراحی می کنند. وقتی انسان را موجودی فراتر از جسم و ماده بدانیم و اعتقاد داشته باشیم که انسان نه تنها اشرف مخلوقات بلکه هدف و غایت کل هستی بر محور انسان می چرخد تا انسان به کمال برسد، بررسی مسائل او دیگر تنها در بعد مادیات نیست.

فلسفه آموزش و پرورش نیز تربیت و هدایت انسان است. به عبارت دیگر وظیفه اصلی نظام تربیتی ایجاد زمینه ی مناسب برای توسعه انسانی است. چرا که انسان محور توسعه است. انسان توسعه یافته باید از لحاظ جسمانی سالم و از نظر روحی و روانی وضعیت مطلوبی داشته باشد.

متن اقدام پژوهی زیر مربوط به یک نفر از دانش آموزان یتیم است که محرومیت او از نعمت پدر موجب افسردگی در او شده و علاوه بر آنکه وضعیت روحی او تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته وضعیت درسی و ایجاد رابطه با کلاس، معلم و مدرسه را نیز در ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار داده است. لذا از نظر پژوهشی قابل تأمل و بررسی است. در جریان بررسی و پیگیری این مشکل پس از تشخیص مسئله تلاش شده است ضمن استفاده از کتاب های مرتبط با موضوع استفاده از نظر همکاران و کادر آموزشی، تربیتی و پرورشی مدرسه و همچنین درگیر کردن دانش آموز مورد نظر با فعالیت گروهی و فردی و با اجرای طرح هایی به حل مسئله پرداخته شود.

 

قیمت:4000 تومان

 

 



:: بازديد از اين مطلب : 2
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 17 آذر 1396 | نظرات ()

نوشته شده توسط : سجاد

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:25

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل

فهرست مطالب

چکیده : 3

کلید واژگان: 4

مقدمه : 5

توصیف وضعیت موجودوبیان مسا له: 6

اهداف پژوهش... 7

اهداف جزئی: 7

گردآوری اطلاعات شواهد(1) 7

جدول حل تناقضات: 10

تجزيه و تحليل وتفسيرها: 11

انتخاب راه جدید به صورت موقّت.. 14

آ موزش درمانی.. 15

روشهای درمان حسادت : 15

تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه. 16

درمان پرخاشگری: 17

قوانين يادگيری: 18

قانون اثر ونتيجه : 18

تشویق و تنبیه  : 18

گرد آوری اطلاعات(شواهد 2) 19

مدل جدول تناقضات: 21

ارزيابی تاثير اقدام جديد وتعيین اعتبار: 22

ارائه راهکا رها: 23

منابع : 24

 

چکیده :

   این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش اموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل  شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و.... ، مسخره كردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به ديگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير برای رفع مشكل دانش آموز در ذهن من ايجاد گرديد:1 - آيا بيماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟2-آ يا بيماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟3- آيا تربيت غلط ، موجب اختلال رفتاری ايشان شده است ؟4- آيا به خاطر روابط غلط با ايشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟5-  آيا دچار كمبود محبت شده است؟6-  آيا با رفتارهای خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟7-  چه راه حل هايی برای مشكل وجود دارد؟روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد   می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین (س.م) خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .  به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند  تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .برای كاهش ضعف تحصيلی ، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگی های مثبت ، شكوفايی اعتمادبه نفس كودك ، توجه لازم به كودك ، تغيير نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملی هستندكه مي توانند ضعف تحصيلی دانش آموزرا كاهش دهند.

 

قیمت:4000 تومان



:: بازديد از اين مطلب : 2
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 17 آذر 1396 | نظرات ()

نوشته شده توسط : سجاد

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:11

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل در دانلود و خرید

فهرست مطالب

چگونه می توانم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم؟. 2

چکیده: 3

مقدمه : 4

توصیف وضع موجود ( شواهد 1) 6

راه های جمع آوری اطلاعات: 7

راه حل های انتخابی و اجرا: 8

توصیف وضع مطلوب (شواهد موفقیت در پژوهش شواهد2) 9

نتیجه گیری و توصیه ی ما به معلمان و والدین: 10

منابع : 11

 

 

چگونه می توانم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم؟

 

از سنین نخستین دبستان باید کودکان را بتدریج با نماز آشنا و به نماز خواندن تشویق کرد .بسیار مشاهده شده است که کودکان در کنار پدر و مادر می ا یستند یا به تنهایی نماز خواندن آن ها را تقلید می کنند. این مساله بیانگر این واقعیت است که رفتار کودک ،انعکاسی از رفتار الگوهاست و اگر مورد تشویق و تایید والدین و سایر الگها قرار گیرد ،تمایل بیشتری برای انجام آن پیدا میکند . از سوی دیگر لازم است اولیا و مربیان همواره در عملکرد خود ثابت قدم بوده، شخصیتی عاطفی ، منطقی و محبوب داشته باشند تا اثرگذاری آن ها در اجاد عادات خوب در کودکان افزایش یابد . تعلیم و تکریم نماز و توام کردن نماز با تجارب متنوع و خوشایند برای کودکان می تواند به علاقه مندی و عادت دادن آن به نماز موثر باشد.

 

قیمت:4000 تومان

 



:: بازديد از اين مطلب : 2
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 17 آذر 1396 | نظرات ()

نوشته شده توسط : سجاد

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:14

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل در دانلود و خرید

فهرست مطالب

((چکیده)) 3

مقدمه:توصیف وضعیت موجود. 4

گردآوری اطلاعات (شواهد1) 5

چرا دانش آموزان اشتیاق زیادی نسبت به درس انشا ندارند؟. 5

تجزیه وتحلیل اطلاعات.. 6

خلاصه ی یافته های اولیه. 6

چند نکته درباره ی نگارش... 7

اصول ومبانی انشا 7

انواع انشا 8

معیارهای ارزشیابی.. 9

راههای پیشنهادی برای انشا نویسی.. 9

چگونگی اجرای راه جدید. 10

گردآوری اطلاعات (شواهد2) 10

نتایج کار به شرح ذیل است: 11

جدیدنظر درروشهای انجام گرفته واعتبار بخشی به آن. 11

نتایج. 12

نتیجه گیری.. 13

فهرست منابع. 14

 

((چکیده))

ضعف وکم کاری که دانش آموزان درساعت انشا ونگارش ازخود نشان می دادند مرابرآنداشت که این مسئله رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش و وبررسی قرار دهم واین کلاس ها رااز یک نواختی خارج سازم.

همین امر باعث شده دست به تحقیق وتنحص دامنه داری بزنم به همین خاطر برای شروع به صاحبان اصلی  این درس که همان فراگیران می باشند ؛رجوع نمودم که با جوابهای خود کلید خیلی ازسوالهای من شدند،سعی کردم که ازنظرات دیگر همکارانم نیز بهره بگیرم.که بامساعدت مدیرآموزشگاه مقدور شد.

همچنین طرح خودرا درانجمن اولیا ومربیان آموزشگاه ودرگروههای آموزشی منطقه نیز مطرح نمودم.

که درآن جا چندتن ازهمکاران همراه وهم گام من شدند وقبول نمودند که مرایاریدهند تاشیوه های مختلف تدریس انشا رابه اجرا درآوردیم.

نتایج حاصله بسیار مطلوب وحتی دربرخی موارد فراتر ازانتظار من بود وبعداز اجرا تاثیر شگرفی درکلاس های انشا به جا گذاشت.

 

 قیمت:4000 تومان



:: بازديد از اين مطلب : 1
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 17 آذر 1396 | نظرات ()

نوشته شده توسط : سجاد

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:13

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل

فهرست مطالب

چکیده: 3

کلید واژه : 3

مقدمه: 4

توصیف و ضعیت موجود: 5

شواهد نوع اول : 6

تجزیه و تحلیل : 7

مداخله (ارائه راهکار) 8

اعتبار بخشی : 10

شواهد نوع دوم. 11

پیشنهادات: 12

منابع و مآخذ مورد استفاده 13

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:

پزوهش حاضر با مروری از کتابها و ادبیات موجود درباره مشگل عدم قانون پذیری .

ابتدا با ارائه تعریفی از این مشگل به بررسی عوامل بوجود آورنده ‌‌این مشگل و نظریه های مرتبط در رابطه با این موضوع و با ارائه راهکارهایی در این زمینه برای رفع مشگل عدم قانون پذیری پرداخته ایم .

کلید واژه :

قانون پذیری – راه کارهای قانون پذیری – محرومیت زمان مند –تقویت کننده مثبت و منفی

 

قیمت:4000 تومان

 

 

 

 

 



:: بازديد از اين مطلب : 1
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 17 آذر 1396 | نظرات ()

نوشته شده توسط : سجاد

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:18

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل

فهرست مطالب

چکیده : 3

واژه های کلیدی: 3

مقدمه : 4

توصیف وضعیت موجود. 5

ادبیات و پیشینه ی تحقیق.. 6

پس از اجرای راهکارهای فوق نتایج ذیل بدست آمده است: 8

آموزش درست نویسی: 9

گردآوری اطلاعات: 10

تجزیه و تحلیل داده ها 11

ارائه ی راهکارهای عملی برای برطرف کردن مشکل بدخطی دانش آموز 12

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 14

گردآوری اطلاعات(شواهد دو) 15

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن. 16

پیشنهادات.. 17

منابع : 18

 

چکیده :

این پژوهش در سالتحصیلی 91 – 90 در مدرسه ی شهید قاسملو ، روستای گوالان ، منطقه ی زنجانرود انجام شده است. بنده ،آموزگار پایه ی دوم  در اوایل سالتحصیلی با دیدن مشق و املای  " زهرا "  متوجه مشکل بدخطی او که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز می رسید ، شدم . او در یک کلاس سه پایه ی مختلط 13 نفره درس می خواند. با شواهدی که من از این مشکل زهرا داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری اش به او کمک نماییم ما در این اقدام پژوهی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن ، مداد در دست گرفتن ، شکل صحیح حروف ، اندازه ی بیاض و سواد حروف ، ابتدا و انتهای نگارش حروف و ... را یاد بگیرد. و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن،  فعالیت هایی را در زنگ های هنر و ورزش با همکاری و مساعدت های مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم.و همچنین برای رفع موانع فیزیکی،جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.

 

واژه های کلیدی:

نارسانویسی،خط نوشتاری،اقدام پژوهی

 

قیمت:4000 تومان



:: بازديد از اين مطلب : 1
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 17 آذر 1396 | نظرات ()

نوشته شده توسط : سجاد

نوع فایل:ورد قابل ئیرایش

تعداد صفحه:19

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل

فهرست مطالب

مقدمه. 3

بیان مسئله: 4

روش های گردآوري اطلاعات (شواهد1) 6

تجزيه تحليل وتفسیر اطلاعات : 7

خلاصه يافته هاي اوليه: 7

اصول و مباني تدريس درس هدیه های آسمان: 8

معيارهاي ارزشيابي : 10

راههاي پيشنهادي براي حل مشكل: 10

چگونگي اجراي راه جديد : 11

گرد آوري اطلاعات ( شواهد 2 ) 14

تجديد نظر در روشهاي انجام گرفته و اعتبار بخشي آن : 14

نتايج. 15

نتيجه گيري : 16

پیشنهاد: 17

منابع وماخذ : 18

 

 

 

 

مقدمه

      ای کاش می توانستیم مفاهیم گفتاری ونوشتاری خودراآن چنان تعریف کنیم که مخاطبان ماازگفته هاونوشته های ما،همان برداشت راکنندکه مطلوب ماست! شایدبرای همین است که می گویندکردارگویاترازگفتاراست!

            درس هدیه های آسمان، که هدفش تعلیم وتربیت اسلامی دانش آموزان دوره ابتدایی می باشد وجایگزین کتاب تعلیمات دینی گردیده،يكي ازاركان مهم تدريس درسطوح مختلف تحصيلي مي باشدكه برای نیل به اهداف عالی یک جامعه ی ایده آل هر زمان  بـايدمورد  اهميت  خاصي ازسوي  معلمين ودست اندركاران آموزش و پرورش درتمامي پايه هاومقاطع تحصیلی قرار گيرد وبا شاخص قرار دادن اين درس ، انتظار مي رود جامعه ما در سالهاي آتي نه تنها ازنظرشئونات اخلاقی وفرهنگی به مشكلي برخورد نکندبلكه جوانان بتوانندبه خوبی از عهده انجام مسئوليتهاي محوله برآيند .وهمانگونه که هدف امام خمینی (ره) وشهدای عزیزمان بوده، جامعه ما الگویی برای ملل مختلف جهان گردد.با اين مقدمه كوتاه مي خواهم در تحقيق خود از علل دین گریزی دانش آموزان پایه پنجم شهرستان آبادان ودرنتیجه افزایش فرهنگ باختگی و... آنان ،همچنین چگونگی هدایت آنهابه سوی اخلاق ورفتاراسلامی ازطریق تدریس صحیح درس هدیه های آسمان بپردازم . اميدوارم مورد اهميت قرار گيرد.

 



:: بازديد از اين مطلب : 1
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 17 آذر 1396 | نظرات ()

نوشته شده توسط : سجاد

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:12

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل

فهرست مطالب

چکیده : 3

تشکر : 4

مقدمه : 5

1ـ موضوع یا عنوان مشکل : 5

2ـ بیان مسئله (توصیف موقعیت آموزشی) 5

3ـ جمع آوری اطلاعات (شواهد1) 6

4ـ تجزیه و تحلیل داده ها : 7

5ـ انتخاب راه حل موقت : 8

6ـ اجرای طرح و نظارت بر تغییر پیشنهادی : 8

7ـ جمع آوری اطلاعات (شواهد2): 10

8ـ ارزشیابی و نتیجه گیری : 10

منابع و مآخذ : 12

 

 

 

چکیده :

من سعی کردم طی مطالعات ، بررسی ، نظرخواهی های مختلف و گردآوری اطلاعات تلاش خود را در جهت رفع این مشکل قرار دهم . در این راه از اولیای مدرسه ـ همکاران ، دانش آموزان کمک گرفتم . روش های مختلفی را یادداشت کردم و به کتب زیادی مراجعه نمودم تا با توجه به مطالب گردآوری شده و تغییر آنها از میان راه حل ها ، یکی را انتخاب کرده و در کلاس اجرا نمایم بنابراین تلفیقی از روش های (همیاری ـ ایفای نقش) را انتخاب کردم و با گروه بندی شاگردان کلاسم و ایجاد محیطی مناسب در فضای باز مدرسه با نوع آب و هوا در گروه و ملبس کردن دانش آموزان به شرایط آب و هوایی آن نواحی در گروه و دادن نقش به هریک از اعضای گروه همراه با بیان خصوصیات آن نواحی از روی پلاکاردها و نقشه نواحی آب و هوایی ایران که در پیوست آمده است این کار انجام شد و نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش بود این رضایت مندی در گفته ها و رفتار دانش آموزان و اولیای آنها و همکاران هم پایه و کارکنان مدرسه به خوبی نمایان بود .

 

 



:: بازديد از اين مطلب : 1
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 17 آذر 1396 | نظرات ()

نوشته شده توسط : سجاد

چکيده:
در اين مقاله راهكاري عملي براي استفاده ازضايعات مواد كامپوزيت در تقويت بتن سازهاي پيشنهاد شده است. در تحقيقي
كه صورت گرفته است از پودرهاي ناشي از ماشينكاري قطعات كامپوزيت و قطعات ضايعاتي ديگر كه به صورت
پودر در آمده اند استفاده شده است. جنس پودرهاي كامپوزيت ناشي از ماشينكاري الياف شيشه و رزين پلي استر و
جنس قطعات ضايعاتي الياف شيشه با رزين اپوكسي است. پودرهاي فوق بعنوان افزودني به اجزاء بتن اضافه شده اند.
پودرهاي ضايعاتي با درصد وزنيهاي مختلف نسبت به ماسه با اجزاء بتن تركيب شده اند وقطعات استاندارد مكعبي
و استوانه اي ساخته شده است. سپس تستهاي فشاري و كششي روي اين قطعات براي مشخصه سازي بتن انجام گرفته
و به اين ترتيب درصد وزني بهينه اي براي تركيب اين مواد با اجزاء بتن بدست آمده است.
پس از بدست آوردن درصد وزني بهينه ، اقدام به ساخت دال بتني با اين نسبت تركيب براي ارزيابي مقاومت خمشي نيز گرديده
است. همچنين مدل كامپيوتري دال بتني كامپوزيتي، با توجه به خواص بدست آمده از تستهاي كششي و فشاري،در نرم افزار اجزاء محدود Ansys مدلسازي شده تا با نتايج بدست آمده از آزمايشگاه مقايسه شوند. نتايج بدست آمده همخواني 
خوبي با نتايج آزمايشگاهي نشان مي دهند. نتايج تحقيق حاضر افزايش خواص مكانيكي بتن را درهر سه مورد فشار، كشش و

خمش با افزايش پودر ضايعاتي كامپوزيت با بتن نشان مي دهند

DOWNLOA



:: بازديد از اين مطلب : 1
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 15 آذر 1396 | نظرات ()

نوشته شده توسط : سجاد

در طراحی و آنالیز با نرم افزار ETABS در ساختمان های بتنی با قاب خمشی ویژه رعایت نکات زیر ضروری است: 1- مطابق آئین نامه 2800 در ساختمان های دارای اهمیت زیاد (بناهای ضروری) فقط باید از سیستم ها یی که ویژه هستند استفاده شود. بند 2-4-7 آئین نامه 2800

2- سیستم های باربر: دال دو طرفه از مناسب ترین سیستم های بار بر ثقلی به شمار می رود.

3- ضخامت دال: ضخامت دال باید قبل از شروع عملیات مدل سازی به کمک روش دستی محاسبه شود. بهترین و دقیق ترین روش برای این کار استفاده از نرم افزار safe می باشد. دال یک طبقه باید مدل شود و کفایت آن از لحاظ کنترل خیز و میلگرد مورد نیاز در این برنامه کنترل شود در آئین نامه بتن ایران ضخامت دال: برای دال هائی که 4 طرف آنها پیوسته میباشد: T(min) =O/180 برای دال هائی که 4 طرف آنها آزاد باشد : T(min) = O/140 برای دو طر ف آزاد میانگین خواهیم گرفت

4- بارگذاری: برای براورد بار دیوارهای داخلی 10 سانتی متری ابتدا وزن کل پارتیشن ها ی طبقه محاسبه شده سپس این وزن روی سطح طبقه پخش می شود. بار دیوارهای جانبی نیز مستقیما روی تیر های جانبی پخش می شود

5- بارگذاری جانبی زلزله مطابق آیین نامه 2800 میتوان زمان تناوبی سازه را به میزان حداکثر 25% افزایش داد مشروط به اینکه از زمان تناوبی محاسباتی (تئوری) بیشتر نشود (!) زمان تناوبی تجربی :T= 0.07x (h) 0.75 (بتنی) که منظور ضرب این مقدار در عدد 1.25 می باشد

6- در معرفی مشخصات مصالح الف) مبنای برنامه برای تقسیم بار سقف فاصله مرکز تا مرکز می باشد اما بار واقعی از بر تیر تا بر تیر قرار دارد ب) برنامه ETABS وزن تیر ها و ستون ها را بر مبنای فاصله مرکز تا مرکز آنها محاسبه می کند و وزن ناحیه فصل مشترک تیر و ستون دو بار محاسبه می شود که برای حل این مشکل طبق زیر عمل می کنیم: وزن دال به طور کامل محاسبه می شود و در عوض وزن تیر را به نسبت ناحیه مشترک آن با دال کاهش می دهیم .در مورد ناحیه باقی مانده ک ه بین تیر و ستون مشترک است ،فرض میکنبم این ناحیه جزء تیر می باشد و اثر کاهش آن روی ستون خواهیم دید. یک راه حل برای رفع این مشکل اصلاح جرم واحد حجم و وزن واحد حجم تیر ها و ستون ها می باشد در واقع این کار به معنی تعریف چند نوع مصالح می باشد. 21 نکته ضروری در طراحی و آنالیز با نرم افزار ETABS در ساختمان های بتنی با قاب خمشی W = (0.60/0.80) x 2400=A وزن واحد حجم اصلاح شده تیر W = [5.00/(5.80-0.60)] x 2400= B kg/m 3وزن واحد حجم اصلاح شده ستون و به همین ترتیب جرم اصلاح شده تیر را حساب میکنیم حال این این اعداد یعنی ,.. A,B را در پنجره Material Property Data وارد میکنیم معمولا می توان از اثر اختلاف ارتفاع ستون چشم پوشی کرد ولی در مورد تیر قابل اغماض نیست این مشکل در سازه های بتنی با مقاطع بزرگ به شدت در آنالیز و طراحی دخیل میباشد اما در سازه هایی با مقاطع کوچک و نیز سازه های فولادی چندان تأثیری ندارد.

7- معرفی مقاطع: در جعبعه Reinforcement Data اگر مقادیر آرماتور در دو انتها تعیین شود طراحی دقیق تر خواهد شد در غیر این صورت Etabs خودش محاسبه میکند.

8- معرفی مقطع دال: در صفحه Wall/Slab section برای دال های مسطح ضخامت غشائی با ضخامت خمشی همواره برابر است(برابر ضخامت خود دال) المان دال سه حالت میتواند داشته باشد: Shell : رفتار کامل صفحه، در این حالت تمام درجه های آزادی فعال می باشد Membrane : رفتار صرفا غشائی در این حالت درجات آزادی درون صفحه ای فقط آزادند یعنی (سه درجه آزادی دارند) Plate : صرفآ خمشی در این حالت تنها درجات آزادی برون صفحه ای فعال هستند و بقیه غیر فعال

9- معرفی حالات بار استاتیکی: بنا بر آئین نامه 2800 در ساختمان با اهمیت زیاد باید اثر پیچش تصادفی لحاظ شود.

10- حالت بار ویژه WALL)) برای معادل سازی جرم و بار نیز باید معرفی شود. (توضیح در زیر)

11- اگر زمان تناوبی سازه از 0.70 بیشتر باشد باید اثر نیروی شلاقی لحاظ شود.

12- امکان معرفی ضریب زلزله به سازه وجود دارد، اما در صورت معرفی ضریب زلزله (بدون استفاده از آئین نامه های موجود ) اثر نیروی شلاقی لحاظ نمی شود. گزینه توزیع نیروی زلزله با معرفی ضریب زلزله User Coefficient می باشد ، یکی از راه های رفع این مشکل این است که توزیع نیروی زلزله به صورت دستی محاسبه و به برنامه معرفی شود . راه حل دیگر که مناسب تر به نظر می رسد استفاده از آئین نامه UBC 94 می باشد ، به راحتی می توان پارامتر های آئین نامه 2800 را با آئین نامه UBC94 معادل کرد : به تشریح چگونگی این موضوع می پردازیم: اگر ضریب بازتاب را در دو آئین نامه فوق با هم معادل کنیم تمامی ضرایب حذف شده و به رابطه زیر می رسیم S = T0 0.66 که ضریب T0 برای ما آشناس (2800) حال اگر ضریب بازتاب از 2.5 کوچکتر باشد بدون هیچ مشکلی از UBC94 استفاده می کنیم اما در غیر این صورت ضریب را در نسبت 2.5 به C ی محاسبه شده توسط آئین نامه UBC ، ضرب کرد.

13- در Define menu>Static load cases>1994 UBC seismic Loading اگر در تعریف و قرار دادن "S" به مشکل برخوردیم یعنی اگر عدد به دست آمده دارای بیش از دو رقم اعشار باشد،می توانید به دلیل خطی بودن رابطه ضریب اهمیت (ا) با "S" جای این دو را عوض کنید .

14- در پنجره Define static load case names ضریب Self Weight Multiplier که ضریب لحاظ کردن وزن اسکلت سازه می باشد تنها برای بار مرده 1 است و برای دیگر حالات بار صفر میباشد .

15- در جعبه define mass source تعریف حالت بار WALL در واقع بار نیست و برای در نظر گرفته شدن نصف دیوار زیر طبقه بام معرفی می شود. بار نصف دیوار زیر طبقه بام صرفا جهت محاسبه جرم معرفی میشود .این قسمت از دیوارهای بام، بار نیست ولی جرم است و باید در محاسبات جرم دخالت داده شود ، یادمان باشد که در مورد دیوارهای پارتیشن هم باید این موضوع را رعایت کنیم یعنی دیوار پارتیشن جزء بار مرده طبقه بام نیست اما نصف بار پارتیشن باید در جرم آن لحاظ شود .

16- یادمان باشد که opening سقفی است که سختی ندارد اما میتواند بار سطحی تحمل کند.

17- در اختصاص نواحی صلب انتهائی در جعبه Frame End Length Offsets توصیه می شود به جای کل ناحیه صلب تنها نصف آن از طول انعطاف پذیر کسر شود (Rigid-zone factor =0.50).

18- مطابق آئین نامه ACI باید ترکخوردگی مقاطع بتنی در طراحی در نظر گرفته شود. تحلیل ∆ P- در سازه های بتنی باید با لحاظ کردن اثرات ترکخوردگی مقاطع انجام شود "مطابق آئین نامه ACI ممان اینرسی ستون ها در سازه های بتنی باید در 0.70 و در تیر ها در 0.35 ضرب شود تا اثر ترک خوردگی در محاسبات لحاظ شود" .

19- معرفی دیافراگم صلب درجات آزادی را کاهش می دهد .در صورت معرفی دیافراگم برای یک طبقه آن طبقه سه درجه آزادی خواهد داشت.

20- طراحی مدل: وقتی سازه بر اساس ضوابط شکل پذیری ویژه (ACI) طراحی می شود موارد زیر کنترل توسط ETABS کنترل خواهد شد کنترل میلگرد طولی تیر ها کنترل مفایت ظرفیت مقطع ستون ها کنترل جاموت مورد نیاز در تیرها و ستون ها کنترل ظرفیت اتصال تیر به ستون ها منترل ضابطه ستون قوی- تیر ضعیف اما ضوابط و معیارهای اجرائی کنترل نخواهد شد به عنوان مثال برنامه مواردزیر را کنترل نخواهد نمود جاشدن میلگرد در عرض تیر ها همپوشانی میلگرد در ستون ها طول مهاری در تیر ها و ستون ها .

21- یادمان باشد پیش فرض برنامه برای طراحی بر اساس شکل پذیری ویژه Special می باشد. در بازنگری خروجی ها بک نکته اساسی این است که اگر در نمایش نسبت نیروی موجود به ظرفیت ستون عدد نمایش شده بزرکتر از 1.0 باشد ، باید مقطع بزرگتر شود جهت نمایش ابن نسبت در جعبه Display Design Results در قسمت Design Output قسمت زیر را انتخاب کنبد.



:: بازديد از اين مطلب : 2
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : 15 آذر 1396 | نظرات ()